Renoveringskaos

idag har vi återigen ägnat en dag på himnavägen 22 för att försöka få det fint och klart för inflytt. vilken tiiiid det tar att renovera och vad tråkigt det är, samtidigt som det också är lite lite kul? det blir så stökigt och smutsigt men är så tacksamt sedan när man torkar bort/dammsuger av/får bort möbler som man inte ska ha. och det helt plötsligt visar sig ha blivit ganska fint ändå? 
 
 
såhär såg det ut först. en rosa tapet med rosetter som farfar och farmor antagligen satt upp någon gång under 90-talet. den var både solblekt och fläckig och ingenting vi riktigt kände oss hemma med.
 
 
dumt nog visade det sig svårt att måla på den rosa tapeten så vi fick tänka om. vi hyrde en tapetborttagare och ångade ner hela rummet och rev tapet under en heldag. under den rosa tapeten kom så den här gröna 60-talaren fram. den gick inte att få bort alls men eftersom det redan tapetserats på den en gång tänkte vi att den nog håller för att tapetsera över igen. 
 
 
och såhär såg rummet ut när vi lämnade det idag! vita tapeter på sidorna och en blåblommig tapet vid väggen där vi har tänkt att ha sängen. det var faktiskt inte lika svårt som jag trodde att mönsterpassa tapet och få det att bli bra! däremot märkte vi tydlig skillnad på kvalitet i tapet, man får verkligen vad man betalar för. vi betalade nästan 3 ggr så mycket för den blå tapeten som för den vita - och den var ungefär 3 ggr lättare att få jämn och fin på plats också. lampan syns inte så bra men är ny och från alice & fox!
 
 
vi målade även klart i vardagsrummet och hann börja spackla i köket. "bara" lister + köket kvar nu för den här omgången (finns waaaaay much more att göra men inte som vi kommer välja att göra innan lillan kommer. hon är ändå här inom 5 veckor!).
 
nu ska jag lägga mig i sängen med pierres dator och typ kolla skräpteve? ELLER börja ny bok. har inte bestämt mig. pierre är på bio med örnen ikväll och jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan orka något sådant. han skulle ta en öl efteråt också och jag fick typ krupp, hasplade ur mig att det ju skulle vara alldeles för sent för öl när bion är slut?! tills jag kom att tänka på att herregud bara för att vi numera somnar typ 10 varje kväll så är det inte så ett normalt liv ser ut. vi är i en bubbla just nu och det är bra att komma ut ur den ibland. ska bli lite skönt när jag får kropp, huvud och ölen tillbaka ändå. ge mig några år bara ;)
1 Olivia:

skriven

Fin tapet!

Svar: Tack!! ❤️
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: