Syskonresa till Simonstorp!

Världens mysigaste helg har nått sitt slut! Jag vill att alla mina helger ska vara såhär, eller iallafall alla mina födelsedagspresenter och alla mina semestrar. Jag delar med mig av lite bilder, de är helt huller om buller för de är tjuvade ur vår facebook-chatt och tillhör olika fotografer och blandat från de olika dagarna. Men strunt samma, here comes:
 

Vi åkte ut till en stuga utanför Simonstorp. Vi är lika med jag, Julia, Josefina, Ola, och så Elli och Alvin. 
 
Stugan låg helt perfekt till, mitt i de djupa Kolmårdsskogarna. Vi var ute i tre omgångar och plockade hem enorma mängder svamp! De som hyrde ut stugan var orienterare precis som vi, så vi fick låna ordentliga kartor vilket gjorde att vi vågade oss ut längre än vad vi gjort på egen hand. U-n-d-e-r-b-a-r-t!
 
Det ingick även jacuzzi och bastu, som vi såklart utnyttjade. Julia hittade en fin ny hatt i samma veva. 
 
Under svamppromenaderna var Ola Elli-ansvarig. Vi fick låna en ryggsäcksstol av de som hyrde ut, den var succé! Vi måste nog införskaffa något liknande för det är MYCKET lättare att bära på ryggen än på magen som Elli annars föredrar...
 
Ungefär sånt här väder hade vi hela helgen men det bekom oss inte det minsta (Josefinas min på kortet till trots). Så länge det inte regnade för mycket hade vi ordentliga kläder, inomus skrotade vi runt i underställ, och att bada utomhusjacuzzi blev bara mysigare i lite skumrask.
 
Så gulligt att lille Alvin var med också <3 Första encountern med höns och hästar. Det gick bra! Han delade säng med Josen om nätterna, i en stor 120-säng. Tror han trivdes fenomenalt. Slippa gå upp när Elli vaknade. 05.30 på lördagsmorgonen...
 
Vi fick hjälpa till med både hästar och höns, och som tack fick vi plocka alla ägg vi hitade och ha till frukost! Jag gjorde en raid och kammade hem storkovan. Fortfarande varma <3
 
Så mysigt att sova i en soffa i en stuga på landet. 
 
Här är den omtalade jacuzzin! Perfekt programpunkt då även Elli kunde delta. Alvin höll koll från sidan så att vi inte drunknade. 
 
Det här är alltså hälften av svamp-batchen vi plockade hem andra dagen! ÄLSKAAAAAAAR att plocka svamp!
 
Elli och Josefina efter bad och lite bastu. Så mysigt, och rödmosiga kinder! Hon sov som en stock sedan den kvällen.
 
Födelsedagsmiddag första kvällen med gott kött och hashtags (bästa pommesen). Alvin hade en egen stol som ni kan se, och Elli hade redan somnat. Vi hade hela helgen framför oss när den här bilden togs = BÄSTA KÄNSLAN JU.
 
Lilla trollungen var rufsig i håret efter badet <3
 
Jag i mitt rätta och bästa element. Skogen alltså, sån himla källa till energi och lugn på samma gång. Lukterna i skogen om hösten är kanske den bästa doft som finns.
 
Hälsningar från Elli-ansvarige.
 
Vilket underbart gäng! Vilken skog! VILKEN JÄKLA PANGHELG! Är så nytankad med energi, så nöjd och glad och lycklig.
 
Mina älskade syskon. Har jag er klarar jag mig utan allt annat. Ni finns alltid där, stöttar i allt och förstår en som ingen annan. Att ni hjälper till utan problem med både valp och unge, att ni dessutom UPPSKATTAR det och visar dem att ni älskar dem ovillkorligt är så jäkla fint. Jag är stolt över att vara er storasyster. Ni är de bästa i hela världen.
1 Lojsi:

skriven

Vilken härlig helg ♥️♥️♥️
Men JAAAA !! Jag Har ju sagt att en börryggsöck - kraxl är bästa skiten ever. Man kan typ inte gå tillbaka till sele efter det! LOVE LIVE LOVE IT. men de ör ganska dyra. Men så värt!!

Svar: fick tips av en kompis som köpt två lite äldre modeller på blocket för ca 200kr stycket, hoppas på samma tur! kanske inte riktigt lika ergonomiska men bättre än ingenting :)
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: