GOOD BOI

idag har vi varit på valpkurs igen! idag fick vi ta tåget in för vår vanliga valpkurs-taxi, mamma mormor, var iväg på resa till helsingborg. jag satte alvin i cykelkorgen och cyklade upp till tåget. sedan tog vi tåg och buss och lyckades helskinnade ta oss enda till rydsspåret, en eloge till oss måste jag säga! och ännu duktigare som klarade göra hela färden åt andra hållet utan missöden. 
 
 
idag tränade vi på att gå förbi de andra hundarna, först i koppel, sedan lös. fokuset skulle ligga på matte och inte på hundarna. det gick bra! även mer inkallningsträning, koppelträning och träna på inkall förbi människa som lockar med godis. gick också bra även om han stannade en liten stund för att kontrollera vad det var för godis som vederbörande lockade med. men så hörde han min ljuva stämma och fortsatte på färden! GOOD BOI
 
när vi kom hem hade pierre agerat hausfrau och både lagat mat (kyckling med färskoströra i, med bulgur och coleslaw) och bakat en paj. IMPONERANDE, mer än vad jag klarar av på en hel dag. ska bli spännande att se vad hans dagar som pappaledig genererar, kanske nybakat varje dag? mmm.
 
nu sitter han och spelar red dead redemption, vårt senaste inköp. längtar sååå tills det är min tur men lär dröja innan han är klar. spelet var på nästan 90 gb!!!! jag är sjukt trött, funderar faktiskt på att poppa popcorn och krypa ner i sängen och läsa bok. klockan må vara kvart i 8, men shit, jag sov så dåligt i natt och sen vaknade elli tidigt (pga hon har ju noll koll på vintertid och sådär) och sen har det varit fullt ös medvetslös hela dagen. det var otroligt kallt på hundkursen också, jag var för tunt klädd (hade ändå kängor, skaljacka, fleecetröja och mössa men skulle behövt underställ också, minst)
 
ja. jag gör nog det. kryper ner i sängen. efter promenaden med alvin för nu jäklar ska han lära sig att gå fint OCH KISSA OCH BAJSA under promenad och INTE på vår tomt. evighetsprojekt. puss!
 
 
Uppdatering: Jag gjorde’t. Godnatt! 
1 Loijsan:

skriven

Åh gulligt med mat och paj!! Vad var de för paj? Dessertpaj typ? Jag får skicka Viktor på kurs till Pierre 😒 jag vill också ha mat och paj när man kommer hem 😇😘

Svar: haha ja det var äppelpaj!
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: