Mammaledig igen. Hittills: UNDERBART

Hej! Jag är ju hemma och föräldraledig igen efter att ha jobbat i tre månader. Och jag måste säga att det verkligen har varit ett riktigt bra koncept?! För 12 månader hemma med ett barn i sträck är inte enbart kul. Inte det minsta avslappnande. Väldigt tärande. (Och dessutom underbart och kärleksfullt osv osv men det vet ni ju, det behöver jag väl inte förklara ens?). Så att få gå tillbaka till jobbet är ändå lite av en relief. Även till ett jobb inom handels. Även till ett jobb likt det jag har med ca 0 procent uppskattning och 120% krav och press. Ändå: skönt att få bryta av, träffa andra, tänka på annat, vara endast med sig själv. Men också skönt att gå till jobbet med vetskapen om att jag snart får gå hem igen?  Och samma för Pierre, som nu varit hemma 3 månader och igår gick tillbaka till jobbet. Om 3 månader ska han få komma hem till Elli igen i 8 veckor. Jobbet känns inte riktigt lika tungt och förevigt-tryckande som annars. 
 
Från promenad igår för att slänga skräp och tillmötesgå Ellis ständiga tjat om att få åka ryggsäck. Det är en av hennes favoritgrejer i livet. Syns att det är vår efter en lång vinter, herregud, inte ett uns pigment i fejset. Haha. 
 
Var ju bara en slump att det delades upp så och är ju egentligen lite bökigt för arbetsplatserna och så när man hoppar fram och tillbaka. Men rent personligt och för oss och Elli tror jag att det bara varit positivt? Nu har jag liksom samlat krafter för att verkligen SE FRAM emot att vara hemma med henne hela dagarna, och också gjort mig tillfälligt trött på arbetslivet. Om någon månad eller 2 är det nog tvärtom och jag börjar känna längt efter kollegor, arbete och att se nåt annat. Och det är det som känns så bra?
 
Har inte handlat på ett tag så det är lite pågående äta ur kylen-stämning här hemma. Därför åt vi imorse rostat bröd-stumpar i smörgåsgrillen med lagrad herrgård och tomat. Gott ändå ju? Uppskattades även av lill-gourmanden som dessutom fick lite skinka på ena.
 
Utätning av kylen pga inte hunnit iväg för att handla. Så imorgon får vi leverans från mathem, ska se hur det funkar. Första gången jag beställde därifrån. Lite dyrare blir det ju men jag tror ändå billigare än att jag handlar här på vår lilla ICA i Linghem. Och inget onödigt i vagnen, bara det som behövs. Får se om det är bra kvalitet på grejerna också bara! Skönt att slippa bära dock?
 
 
Igår skålade vi ytterligare en gång för det här huset som nu till 100% är vårt (eller kanske mest bankens pga lånet hehe). Var nämligen på banken igår med Lena och Pappa och skrev på tillträdesavtalet. Och såg pengarna komma in på pappas konto. Så nu är det vårt, tack och bock. Så skönt. Hela förra året kantades ju ändå av en ångest att vi kanske inte skulle få lån, hur vi skulle få ihop till handpenningen osv. Och nu har det löst sig på ett så bra sätt och vi känner oss så nöjda med banken och all hjälp vi fått. Så skönt att kunna släppa det.
 
Giftermål nästa nurå? Hehe.
 

Kommentera här: