Back 2 work

Skrev ju om min oro för amningen igår. Inatt valde jag att låta Elli amma när Pierre var uppe med henne, pga hon skrek så väldigt och vi var så trötta. Slutade med att hon ammade i typ 45 minuter (för brösten har typ sinat pga ammar inte om dagarna), och jag kan inte sova när hon ammar och blev stressad pga skulle ju jobba idag. Och då kände hon väl stressen och somnade aldrig. Så just där och då kände jag att åt fanders med detta! Haha, så vi får se hur det slutar nu. Kanske får det räcka. Kanske inte. Som ni skrev så är det ju enklare för Pierre och mig att dela lika om jag slutar amma. Som inatt: att jag tar henne och tröstar henne med bröstet istället för att han får försöka hitta en lösning (för sin egen skull!) och få uppleva förnöjsamheten över att kunna söva om sitt barn. Inte helt schysst ju. Så inatt ska jag låta honom få ansvaret helt. Elakt att själv claima tröstandet liksom? 
 
Idag var första arbetsdagen på nästan ett år. Gick ju hem sjunde januari. När jag klev innanför dörrarna på 635 Linköping kändes det dock som att det var igår jag gick hem.. typ. Lukten. Atmosfären. Sunket. Still there. Nu kör vi igen. Än är jag visst inte klar med GameStop... Ändå mycket som hänt. Många spel jag inte har koll på. Har verkligen helt stängt av ny-spels-radarn och inte hängt med i tekniksvängen. Får äta upp det lite nu, det är jobbigt att hela tiden känna sig lite efter och behöva fråga andra slash googla. Men det kommer snart, man brukar lära sig ganska snabbt. 
 
Back @ wörk med mitt gamla skåp och allt. Dock ej bild från idag men ni fattar
 
Blev sådär trött i kroppen som man blir när man är ovan vid 8 timmars arbetsdag utan att sitta ner. Trött i skallen och torr i munnen av att prata så mycket. Däremot tänkte jag inte så mycket på Elli, inte så mycket på det jag missar. Har en tendens att liksom gå in i min jobbroll och i jobbet så mycket att när jag är där är jag bara där.  Ändå skönt att inte känna den paniken och stressen över att hon är hemma och blir lite större och lite sötare för varje dag utan att jag får följa det.
 
Skönt att veta att jag "bara" ska jobba i tre månader ändå. Sedan går jag ju hem en liten stund till. Tre månader hemma igen. Det känns som en bra morot att ha :)

Kommentera här: