En lördag på lokal

HEJ bloggen! Jag veeeeet det var aslänge sen, hehe, men gudars skymning alltså vad svårt det är att hitta tid och inspo när man är moder. Man slöhänger inte så ofta vid datorn längre, liksom. Det blir mer att slötitta på telefonen när man får några minuter över och jag är inte lika bra på att blogga från telefon som från datorn. Allt som har att göra med att skriva längre texter gör jag hellre från ett tangentbord, det tar ju så sjukt lång TID på en liten makapär som en telefon. Samma gäller bokrecensioner men där vet jag att jag inte får dem ur mig i tid om jag inte då och då använder telefonen, så ibland får den fungera också. NÅVÄL hej och välkomna till hajk, jag tänkte berätta om i lördags för då var den här morsan på LOKAL!
 
 
Det var viktors födelsedag och vi gick till Coq Najs och åt turkiska rätter. Vi tog en meny som man kunde dela på, kostade 150 kronor per person och så fick man nybakat bröd, döner och sedan såser och tillbehör. Det var så sjukt gott! Köttet alltså, vilken dröm. Och så sötpotatispommes till det och en Efes! Rekommenderar starkt om ni ska ut och äta i Linkan. Det var mysigt att dela på maten också, som tacokväll fast på restaurang? 
 
Vi var så himla peppade innan, hade allihopa gått och räknat ner dagar timmar och minuter fram tills det blev lagom tid att ta första glaset vin som uppvärmning och sedan såklart tills det var dags att åka in till stan. Och så mycket vi hann med! Först: coq najs. Sedan fick Viktor välja och han valde Hamlet, vilket var bra pga billig öl. Efter det: SHOTLUCKAN. Herredjises vilket märkligt men roligt ställe, värsta konceptbaren med eldshower och shotroulette? Vi drack öl och shottade men sedan var det lite för högljutt och lite för mycket energi för oss så vi förflyttade oss till Bishops där vi satt tills det var dags att ta tåget hem. Mysig och fin kväll som innehöll lite av allt, lite galet, lite god mat, lite lugnt, massa fint sällskap! 
 
Det var även första gången som vi hade barnvakt över natten och som elli sov borta helt själv, och det hade gått hur bra som helst. Elli somnade vid 8 och sov hela natten fram tills klockan sex, då hon drack vällign och sedan somnade om tills klockan 8! 
 
 
 
Så mysigt och skönt att höra.
 
Nu väntar arbetsvecka i framförallt motala innan jag är ledig söndag måndag. Phu. En månad kvar, sedan är jag lite mammaledig (eller snarare mammaARBETARE igen). Puss!

Kommentera här: