två gånger på två dagar

hej hej igen dagboken, två gånger på två dagar måste vara någon form av rekord. eller så inte. iallafall så sitter jag vid matbordet, som så många kvällar nuförtiden, med min jobbdator och en hund över fötterna. läser om språkhistoria och försöker få ur mig en hållbar planering för svenska 3 men gosh, ögonen blöder och huvudet dunkar och jag orkar inte riktigt just nu. har lektionerna klara imorgon, 3 timmar svenska 3 så de behöver verkligen fyllas, men tror jag har det klart för mig nu. vi ska läsa böcker och vi ska ha power point-föreläsning och vi ska titta på värsta språket. och blir det mer tid över har jag ytterligare en power point att dra fram ur rockfickan och om de inte är på humör för det, så läser vi väl lite till då? det känns väl ändå som ett rimligt upplägg en fredag. sedan har jag imsarna och vi ska försöka roa oss med lite övningar, hoppas hoppas de tar det på allvar och inte fjantar bort det. vill verkligen att de ska PRATA och öva på språket. framförallt sina vokaler. men de kan när de vill, idag hade gail gett dem i uppdrag att pimpa sina pärmar som de ska ha för alla papper osv och jag trodde inte för ett ögonblick att de skulle lägga nån möda på det, men jorå, de hade både målat och klistrat och klippt och dekorerat i två timmar, så där fick jag så jag teg. de kan om de vill våra imsare <3 (problemet är väl att de sällan vill.. haha. MENNEEE)
 
de senaste kvällarna har jag nästan varje kväll klivit upp mot sängen vid halv tio tiden. lägger elli, sätter mig med planering för morgondagen eller veckan som kommer alternativt rättning, blir så trött att jag måste gå och sova. every day, repeat. ska bli så skönt när man gjort några år inom läraryrket och har lite planeringar och upplägg på benen. än så länge är det ju liksom helt tomt om jag inte kommer på grejer eller snickrar ihop power points. 
 
 
här är arbetsplatsen iallafall. där trivs jag rätt bra faktiskt, har valt en egen växt och har min jane austen-mugg samt fått en egen jobbdator som samarbetar bra med mig och vice versa. för att vara läraryrke är jag ändå på en riktigt fin plats där jag trivs. puss!
1 Loijsan:

skriven

Mysigt att kunna börja läsa din bloggningen! Vad står immsare för?! Roligt att du trivs!!

Svar: ojdå, står för språkintro-elever, vet inte riktigt varför förkortningen på dem är ims. mycket som jag liksom bara "hänger med i" pga ingen har svar, haha.
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: