och jag säger tack tack för att jag får komma plötsligt och stanna som en hjärtattack

men något har gnagit i mig lite som ett nageltrång
det är en vecka sen vi sågs och ja det räcker för att sakna nån
som jag är van att träffa dagligen med nåt att prata om
bra förhållanden vi älskar och vi hatar dom

jag kliver av mitt tåg som stannar på en bra perrong
det är lagom långt att knata stadens gators väg tillbaks på dom
det hör till saken va tillbaks och va som vanligt folk
möta varann med saker vi tillsammans kan lägga bakom oss
knacka på dörren och krama om sådär som hej baby nu släpper vi fångarna loss som tage danielsson

och jag säger tack tack för att jag får komma plötsligt och stanna som en hjärtattack

att vara hemma och dela sängen med dig knäcker allt
somna i min famn till nåt teveprogram

Kommentera här: