orienteringsnördstyle ON.

eftersom jag ska tävla imorn för första gången sen jerusalems förstörelse, och egentligen inte är det minsta pepp på det, har jag bestämt mig för att gå in för det till 100%. jag ska lägga fram min orienteringsmundering redan ikväll, stiga upp glad i hågen imorn bitti klockan halv sju (tänk på att det blir sommartid inatt också, så egentligen stiger jag upp halv sex!) och äta min havregrynsgröt. klockan 07.15 åker jag tillsammans med mina älskade klubbkamrater mot nyköping och måsenstafetten. jag tänker inte gnälla när det visar sig att det är 1500 meter från bilen till tc och jag kommer gladeligen jämföra mina sträcktider och vägval med andra likasinnade efter avslutat lopp. jag har tagit reda på all relevant information; det är skala 1:10000 vilket innebär att man kommer att se bra på kartan men jag kommer ha svårt att veta hur långt jag ska springa då jag är van vid 1:15000. det är ekvidistans 4 meter så det kommer säkert vara kuperat. jag kommer bli trött men eftersom jag älskar att pressa min kropp till the edge så kommer jag bara njuta av mjölksyran i uppförsbackarna.

min bana är 6 km lång svårighet svart. 6 km har jag inte sprungit på jagvetintehurlänge men det är bara en rolig utmaning. duschen är utomhus under bar himmel 500 meter från tc och den kommer säkert vara kall, men det är bra för hyn har jag hört. att duscha kallt.

jag ska ha stövlar och skylla på luftbubblan i kompassen ifall det går dåligt. men det kommer det ju inte göra, jag har alla förutsättningar i världen för att det här ska bli mitt livs lopp. right?

         

image131
1 Lina:

skriven

Hahaha, amanda du är min idol!! :D klockrent skrivet hur det är på en orienteringstävling allså. :D Och det kommer gå så bra så! Ska hålla mina tummar för dig!! :) Sötnöt!

2 liza:

skriven

hur gick det amanada??

3 Mita:

skriven

hahahaha.. shi vad liten du är (L)

Kommentera här: