mot grekland!

bild från när jag & mamma var i chania last time

igår köpte ola och jag en resa till kreta.
så ikväll åker vi.

lite galet faktiskt. det blir min tredje gång på kreta men den här gången landar vi i heraklion och inte i chania där jag varit båda gångerna tidigare. ska bli spännande, kreta är så grymt fint! köpte en bikini idag för 90 kronor (utan att testa.. håll tummarna för att den är bra!) så nu är jag redo. en natt ska visserligen spenderas på arlanda och det känns riktigt surt men med tanke på att resan kostar endast 1700 kronor (och då räknar jag in buss och tåg till arlanda och buss och tåg hem och hotell en vecka samt flyg) så kan jag finna mig i det. har vi riktig otur kan vi dock få ett hotell utan både dusch och wc på rummet... det är alltid spännande med ospec!


första gången mum och jag var på kreta;
det var när jag precis börjat ettan och mamma hade gått in i väggen. vi åkte på rehabiliteringsresa första veckan efter sommarlovet.

sen åkte vi igen när jag hade tagit studenten. fick resan i studentpresent av mammi. här är vi ute på båtresa med nick the greek.

na-haaaaajs!



förhoppningsvis kan det inte bli sämre än den gången. då var planet försenat 11 timmar, och sedan fick vi reda på att vi skulle skjutsas till en annan flygplats för att de strejkade i chania. så vi fick åka buss 4 timmar till hotellet när vi väl kom fram. sedan var det värmebölja i grekland så strömmen gick hela tiden på hotellen. vilken resa!


nåväl, nu ska jag packa. hejdå sverige!
1 A:

skriven

åh, kul! :)

2 liza:

skriven

åh, härliga bilder! hoppas du får en skön och fin vecka! puss

Kommentera här: