min egen commander shephard

jag är en sucker för halvtöntiga hjältar. nerds melt my heart och har alltid gjort, vet inte riktigt varför men så är det. när jag skulle börja spela första mass effect fick man, precis som i många andra rollspels-spel, antingen välja en "färdiggjord" hjältesgubbe (med ett förutbestämt förflutet och ett bestämt utseende) eller göra sin egen. 85% av alla som spelar gör säkerligen sin egen, 100% säkert att JAG gör det iallafall, det är ju typ som sims ju. det negativa den här gången var att speltillverkarna hade "sparat" alla snygga detaljer till sin egen, förutbestämda gubbe, och vi som ville snickra ihop ett eget anlete på hjälten fick klara oss med bottenskrapet. ögon som tittade i kors, märkliga läppformationer, runda bäbishuvuden, you name it. jag gjorde det bästa av situationen och min kit shephard (som han fick heta, döpt efter kit walker, såklart) blev något av en rödhårig, plattnäsad asiat med pojkaktig uppsyn. jag kompenserade hans bristande snygghetsfaktor med ett fett ärr över höger öga och bam - jag hade min hjälte! var inte riktigt nöjd med hans utseende i början av spelet och ångrade till och med någon gång att jag inte tog "grundfejjan" istället (ajajAJ vad ont det gör att erkänna såhär i efterhand!). men: allt eftersom spelets gång fastnade jag mer och mer för min eminente commander. jag började istället gilla att han inte var den snyggaste jorden skapat och när jag tillbringat nära 30 timmar i hans sällskap var jag mer än nöjd - rent av störtförtjust - och APPLÅDERADE och hejade för mig själv (med goosebumps på armarna) när han klev fram ur citadellets sönderfallna ruiner på slutet. så maffigt! MIN kit klarade sig, räddade galaxen, gav dummisen ett värdigt slut.. osv. 

när jag nu skulle börja spela me2 var jag därför orolig. jag hade hört rykten om att det skulle funka att ta med sin karaktär från första spelet till 2:an men visste inte hur det skulle gå till, eller om det verkligen skulle bli snyggt att ha en gubbe skapad i me1-grafiken, inkastad i me2. så när jag skulle skapa en ny career och såg att det fanns ett alternativ förutom "create male" eller "create female" - import me1-caracter - fick jag typ goosebumbs igen. skulle kit klara sig igenom överföringen? jaaarå! när hans me2-deffade feja dök upp på teveskärmen kunde jag inte hålla mig utan glädjeskrek rakt ut, med armarna i luften. lättroad? haha. nöjd som fan iallafall. nu kan min rödhårige hjälte rädda galaxen än en gång ♥

DÄR! där är han!!! ser ni? (de hade dock skippat att kopiera hans fulsnygga ärr över högerögat, wtf?!)


1)                             2)                              3)

1) andra pussen på bloggen idag. måste ha att göra med att mattias är borta och jag inte har någon att ta ut mina pussar på? 2) yäääääaaah commander shephard yäääah hähä 3) den fula uglyfejjan spelet har designat åt en. en sur blandning av ben stiller och neo i matrix? no thanx inte när jag har min egna fantastiska commander shephard!

fifht fleet out.
1 angie:

skriven

eeeeh.. okej? Jag lovar att jag inte ska mobba dig för det här imorgon! ELLERRRRRR!?????

2 Valona:

skriven

HAAAAAAAAAAAAAHAHA! Fan vad du är rolig. "Ska bara stoppa här så jag kan fota, fan, måste, fan, dålig bild... DÄR STOOP! Grymt perfa.. posa kliiiiiiiiick" Du är go du!

Kommentera här: