obehag och nervositet

 
jag var i min nya butik igår och "praoade", eller testarbetade, eller spanade in läget, eller vad man nu ska kalla det. mest för att lära mig hur det ser ut där, hur allt fungerar när man jobbar i en galleria och vart man typ slänger skräp. men också för att hålla i arbetsintervjuer. fyra stycken nervösa personer skulle jag intervjua (tillsammans med lovisa som tur var) som första del i mitt nya, kommande arbete. herregud. vi blev minst lika nervösa som dem men kunde ändå köra good cop, bad cop (omedvetet!) och turas om att ställa frågor och fylla i för varandra. så det gick ganska bra ändå. nu återstår det värsta: att ringa och berätta för dem som inte är aktuella för tjänsten att vi valt bort dem. tror jag ska maila istället. ta den fega vägen ut.


buiken kändes mycket finare än vad jag mindes den. lovisa har gjort ett fenomenalt jobb. ändå är det väldigt mycket kvar att göra. och en hel del förändringar som krävs för att det ska kännas som rätt arbetsplats för mig. jag ska göra en lista med allt jag vill ändra/förbättra/linköpingifiera (för vår butik här i stan är så jävla bra) och så ska jag försöka skrida till verket. känner mig dock himla otillräcklig. har fått en känsla i magen av att jag inte kommer klara av detta. hoppas känslan förändras till det bättre när jag väl börjar. men lovisa berättade om alla stammisar som kommer in, om all sexism hon får ta (och oftast viftar bort), om alla konstiga människor som tror att de kan bete sig hur som helst. och jag mår så dåligt av att höra det. jag blir rädd för jobbet jag ska ta över. hur gör man för att tackla sådant? suck. kunde inte sova inatt pga alla tankar som maler runt i hjärnan. hoppas, hoppas, det blir bra det här.

Kommentera här: