Vårens svängningar

Hej! Nu kommer våren ångande med stormsteg, pappa fyllde år igår (säkert vårtecken!) och tussilagorna kommer väl så småningom. Med våren kommer också så himla blandade känslor för mig. Let me sort it out:

- Jag blir såklart GLAD, för vår betyder ljus och förhoppningsvis grönare skogar och ängar, vilket gör det roligare att gå på hundpromenader och kanske ge sig ut på en löpträning eller 2. Det är roligare att fotografera och instagram och bloggen lever upp mer.

- Samtidigt blir jag också ångestig. Våren är förknippad med paniken inför sommaren, planer, sommarjobbsansökningar och (numera) schemaläggande inför semestern som är mer bökig än det vanliga. Jag har hela tiden en klump i bröstet som jag inte riktigt kan hantera? Blir mer berg-och-dal-banig i känslorna och slår lätt in på apati. Spelar sims i 7 timmar i sträck och har sen mega-dunder-kan-inte-andas-ångest över att jag inte pluggat. Eller så bloggar jag. Prokrastinering you name it. 

- Bokpeppen kommer igång igen har jag märkt! Har nog med ljuset att göra, som trots ångestkänslorna såklart påverkar humöret positivt. 

- Blir också mindre introvert pga börjar längta efter uteserveringar, picnicar, roliga grejer att göra med sina vänner. NU SNART SÅ!

Sååå.. ville bara säga det. Himla skitsoperiod nu alltså. Puss.

Kommentera här: