Arg insändare

måste skriva av mig lite. jag är så FÖRBANNAT trött på ossi. just nu känns det som att jag har slösat bort 6 år av mitt liv på att ha den jävla hundpersonen i min omgivning. han är en sån energibov, han gör mig sur och jävlig för han bara tar en sån extrem massa energi - och man får ingenting tillbaka. det är så mycket grejer som försvåras endast på grund av att han är så jävla jobbig. herregud man kan inte ens gå på PROMENAD, det är alltid en förbannad kamp, man är blå om hela handen för att han drar och han gör utfall mot hundar och barn och han lyssnar inte och HELVETE vad jag är trött på honom!!!! han kan inte åka bil. inte lämnas hemma. inte följa med. allt stressar honom så till den grad att han knappt går att hantera. triggern till detta inlägg var när jag kom hem från träningspasset precis, trött men glad för kände mig duktig. så hör jag honom på långt håll. när jag kommer in står han i fåtöljen och skäller ut mot baksidan av ingen jävla anledning!? jag ORKAR liksom inte. hans skall är vedervärdigt också och går igenom alla andra ljud, genom väggar och ekar i hela området. stackars grannar. stackars alla som måste ha med honom att göra.
 
hade det varit upp till mig hade jag lämnat bort honom för flera år sedan, som det känns nu hade jag seriöst betalat någon för att ta honom. någon som vet att jack russllar är jakthundar och som hade kunnat ge honom den  mentala stimulans han behöver. 
 
gud jag är bara så förbannat trött på den hunden. amanda out
 
ps. jag VET att det inte finns några dåliga hundar, bara dåliga ägare. och att anledningen till att ossi är sämst är för att vi är det. men jag är så himla trött på att konstant vara dålig ägare hur mycket jag än försöker jobba för förbättring. det tär liksom på en att ständigt känna sig rakt igenom kass.
1 Lojsi:

skriven

Ah gud. Vet typ exakt vad du menar.
Har ju en likadan hemma. Viggo. Det enda dock han gör bra är att gå på promenad. För då märks han inte. Men sp många gånger han får ligga i tvättstugan nu. För han härjar runt och skäller och väcker Charles. Man kan bli galen alltså.
Vissa hundar är ju lite asjobbiga också, typ Calle och Ossi, mangor inte lägga för mycket på sig själv heller!
Puss

Kommentera här: