Tjugoåttonde april tjugotjugo

 
Hej! Dagens länk-lärare här ovan. Har endast stödtid med ett litet gäng elever idag, men har ändå tagit mig in till skolan för att ha överlämning av mina kurser till min fenomenala efterträdare Julia. Har dock gjort överlämning men med en liten brasklapp för jag planerar att jobba även nästa vecka, kanske mer. Just eftersom det är hemundervisning är det ganska lätt även för en gravid kvinna att jobba hemifrån snarare än att stå i lektionssal och domdera. Sen är typ alla mina kurser färdiga också, vi har speedat på dem rätt rejält eftersom jag visste att jag skulle gå hem och sen var ju tanken att det skulle vara nationella proven nu. Men eftersom de ställdes in så blev det ännu mer tid kvar att liksom... ja.. göra ingenting? Nävars, alla jobbar med att putsa extra på gamla uppgifter och se till att få in sånt som ligger och släpar. Det finns gott om tid för de som behöver extra stöd också vilket är fint. Men det gör att det inte är så bökiga pass att hålla i, trots allt. Men samtidigt är det skönt att kunna lämna över once and for all och bli färdig. Ska se om jag orkar börja packa ner mitt skrivbord eller om jag ska avvakta med det till nästa vecka. 
 
Jaja. Time att börja göra lite nytta. Planera morgondagen unt so veiter. Hejdå så länge!

Kommentera här: