Två veckor med Olle

Tänk vad knäppt, nu har han funnits på utsidan av magen i mer än två veckor. Han hade fortfarande kunnat ligga där i om naturen fått ha sin gång vilket är riktigt märkligt att tänka sig. Att vi kanske inte ens hade träffat honom än, att han bara hade varit sparkar i en mage och att vi isåfall skulle haft förlossningen framför oss. Mindblowing. Men här är han nu och han är redan så självklar, redan en del av familjen och det känns lite som att han alltid varit med oss, att vi visste hela tiden att det var han som skulle komma? Men så var det ju inte. Hittills har det varit en enkel bebis att ha att göra med. Han har börjat få ont i magen, antingen pga D-vitamindropparna eller pga att han sväljer en del luft ibland i amningen, och då blir han arg och ledsen en stund. Men det går över rätt fort. Han är nöjd när han får vara med, och får vara nära. Hittills har han tagit napp bra också så det är positivt, då går det att lugna honom lite iallafall temporärt. Och att även Elli har ett sätt att få honom nöjd när han blir ledsen, det är hon glad över. 
 
 
Hon är så himla gosig med honom. "Får jag hålla bebish?" är vanligaste frågan här hemma, ibland även mitt i natten. Och ofta får hon hålla! Olle får stå ut med en del rough handling men han tar det bra. Är väl lite så det är att vara andra barnet antar jag. Lite mer hårda tag än första och lite mer "få hänga på" och vara nöjd med det som storasyster hittar på. Hittills är han iallafall otroligt snäll och medgörlig och ENKEL bebis men jag VET också att jag jinxar det nu genom att bara skriva ut det, haha, antagligen vänder det ikväll bara för det.
 
Idag har vi andra besöket på BVC, ska bli spännande att se om och hur han har ökat i vikt och längd. Elli får följa med idag igen för de hade inga förmiddagstider, men senast hade Kajsa plockat fram jättemycket leksaker och grejer som Elli kunde underhållas sig med medan vi kunde diskutera bebis. 
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe, slå på xboxen, spela lite witcher och amma bebis. Jag har gjort min "runda" som jag måste göra varje förmiddag innan jag kan slappna av: plocka i ordnign på övervåningen, bädda sängarna, dra upp persiennerna, sätta igång en tvättmaskin eller hänga tvätt. Så nu är jag värd en kaffekopp! Klockan ett hämtar jag trollisen igen. Puss på er!

Kommentera här: