Jul i skallen och världens bästa ungar

ÅH herredjises hörrni det var ett tag sen! Men så blir det lätt när man numera är tvåbarnsmamma, am I right? Jorå. För gudars vad enkelt det är och gudars vad det är tidskrävande! Det går av bara farten - från ett till två kids var hoppet egentligen inte så stort. Helt plötsligt var det en till men rutinerna med det första barnet fortsätter ju, förskolan är fortfarande där och alltihop och tvåan för glatt hänga på. Men om man förut hade iallafall en del egentid, speciellt som det första kiddot liksom började komma upp i lite leka-själv-ålder och inte var lika skadebenägen, så är man nu upptagen med barn tjugofyrasju och mer därtill. Olle sover med mig från klockan 01 till klockan morgon varje natt, han är med mig hela dagarna och när vi hämtat Elli vid 13 är det fullt röj tills hon ska sova vid 19-tiden. Lite enklare blir det när Pierre kommer hem men det är först närmare 18 så största delen av tiden har jag ju båda själv. 
 

Olle hänga-mä'arn Dahlman, alltid med på ett hörn som en bonus


Tar fart på lillebror, bland det bästa som finns

Så sjukt duktig på att rita nu!! Detta är Pappa, Mamma, Mormor, Morfar, Olle och kaninen Simon från ett barnprogram som Elli gillar. Likt ju?
 
Sitta och rita <3
 
Fast ännu bättre än att rita är att hoppa i vattenpölar. Först måste hon kolla så hon har stövlar, och regnbyxor, och dubbelkolla med mig: kan jag hoppa i vattenpölen mamma? Och sen: jäklar vad det hoppas, det finns ingen morgondag. Det går alltid igenom in på kläderna under.
 
Vintertid är fantastiskt eller vad säger ni? Detta är taget strax efter fem på väg till lekpark. Elli var övertygad om att det var mitt i natten. Can relate.
 
Kör på BLW och det går bra, Olle är pepp och smakar det mesta men mjölk är ju fortfarande godast förstås. 
 
 
Elli är ärligt talat världens bästa storasyster. Hon är så förbannat duktig med Olle, byter blöja, hjälper till, pussar, kramar, delar med sig. Låter honom ta plats. Han är precis lika snäll och älskvärd mot henne, det finns INGEN han blir så glad att se som hon. De är helt underbara ihop och underbara var för sig och gudars alltså jag har världens bästa barn. VI har, Pierre och jag. 

Men annars då? Det som cirkulerar i huvudet främst just nu är att vi ska lägga golv och sen är det jul. Julklappar, hur vi ska fira, hur ska julafton bli, hur vill vi skapa VÅRA traditioner? Jag är så rädd att bryta upp mina gamla med min familj men nu är ju det HÄR min familj och vi måste skapa vårt eget, och jag både vill och inte vill på samma gång. Jag tänker på julen ärligt talat varje dag. Inte konstigt att jag så ofta är ledsen på julaftons kväll, jag bygger alltid upp såna förbannade förväntningar och laddar för dagen nåt så jävulskt att det sen aldrig blir som jag tänkt mig och slutar i mental kollaps. Måtte det bli bättre i år. Tänker dessutom på julklappar, har en lista, måste bara börja beställa. 

Men vet ni vad? Nu ska jag först okynneskolla och eventuellt buda lite på tradera, sen ska jag bädda ner mig, läsa lite bok innan jag hämtar in Olle som somnat i vagnen. Pierre är på AW, Elli sover, vi har precis varit på hundpromenad, jag och Ollson. Godnatt på er!

Kommentera här: