Hittills lugn och fin men pank januari

Januari börjar året och ja än så länge går det rätt långsamt tycker jag, hur känner ni? Vår januari har iallafall varit rätt trögstartad men på ett mysigt vis. Vi har ännu inte tagit ner julen, och känner ingen direkt stress för det heller. Hade tänkt göra det idag men vi är ganska trötta så vi får se. När det nu kom snö är det rätt mysigt med julstjärnor och adventsljusstakar, eftersom vi inte hade någon snö i december. 

Min telefon har spruckit sönder totalt efter att jag dängde den i backen så nu sitter jag och krånglar med att försöka byta till Pierres gamla telefon. Herregud vilket slitjobb det är, det tar ju så sjukt lång tid att byta telefon. Men den är så krossad att det ändå är värt, jag har inte betalat av den klart förrän i april så jag vill inte köpa någon ny innan dess. Levlar iallafall upp på så vis att Pierre har en mycket större skärm på sin så det KÄNNS som en mycket lyxigare lur även om jag tror att hans är en äldre modell? Ingen aning egentligen, spelar ingen roll för mig så länge jag kan ta kort, kolla instagram och ja det är väl typ det. Haha. 
 
Elli fick en eltandborste i julklapp (jag och Pierre också! Perfekt!). Olle är otroligt fascinerad över att det skakar i munnen och kan sitta rätt länge på det här viset. 
 
Vi har gått vinterljus! Sista dagen som det satt uppe passade vi på. Det var ett bra äventyr för hundar och barn även om det var rätt geggigt och fruset.
 
 
Olle fortsätter sin kulinariska resa och vägrar allt som oftast att bli matad: här ska det ätas själv. Därför blir det ofta smörgåsar med leverpastej i små fyrkanter för de är stor procentuell del som faktiskt hamnar i munnen/magen istället för på golvet/hundmagarna. 
 
Januari har bestått av många tidiga morgonar med tv-program och pjamasar innan resten av huset (ja pappan eller mamman samt hundarna, den utav oss som har sovmorgon (vi kör varannan dag)) vaknar och frukosten serveras. 
 
Olle har fått tänder uppe! Fyra stycken. Dessutom en glugg som jag didn't see coming men herregudars det är det sötaste jag sett. 
 
I väntrummet på BVC inför 8 månaderskontrollen, 9 stadiga kilo numera! 
 
Så stor tjej numera, snart 3 år för bövelen! Herregudars vad tiden går. 
 
Fler foton från morgonmys pga de är så gulliga och Elli är så söt i utsläppt hår <3
 
Håller fortfarande på att fippla med telefoner, överföring, icloud och satan och samtidigt står det en pulled pork i ugnen och hua vad jag tycker det luktar illa. Smakar rätt illa också, jag har så otroligt svårt för BBQ-smak och rökta grejer. Men tillsammans med alla tillbehör brukar det bli OK, dock inget jag lagar på eget bevåg, detta är Pierres idé.  Nu ska jag fortsätta med telefonfipplet, ses en annan dag, HEJ

Kommentera här: