hola bandola.

idag har det varit en händelserik dag. först vaknade jag upp, bakis och med uppsvällda ögon och sjukt sugen på cocacola. inget vackert för världen med andra ord. efter en stor kopp te med socker i (det närmaste jag kunde komma colan) kändes det bättre, så jag tänkte "varför inte göra världen lite mer händelserik?" och så spillde jag ett stort glas vatten i mattias nattduksbordslåda så all kurslitteratur och shit som låg där i blev dyngsur.

sedan (jag hoppar över cirka två timmar här där inget vidare händelserikt hände) gick jag till bussen för att åka ner på stan, och gissa vem jag ser då om inte mr X!? scary, tänkte skriva i bloggen häromdagen att han på något konstigt sätt blivit som uppslukad av tomma intet (eller så har han bara hittat på bättre förklädnader??) men så dyker han upp när man minst anar det. satt iallafall vid busshållplatsen och höll uppsikt på honom. han hade gröna byxor av någon anledning och nya glasögon, och så gick han över övergångsstället och försvann. på bussen satt jag och funderade på hur mycket jobbigare det var att ha förhållande när man var liten (inga pengar och ingen bil, hur hade man råd att träffas egentligen?), och sedan steg jag av. i stan köpte jag en present till pappa och lyckades få 25% på mina monki-inköp och gick därifrån med ett leende på läpparna, tills jag hittade en ny jättefin adidasjacka som jag inte hade råd till.

efter det åkte jag tåg hem och träffade lovisa linde. hon berättade om idas resor genom afrika (imorn skulle hon tydligen till etiopien) och allt hon och hennes vänner gör för de afrikanska barnen. jag kände mig ganska dålig som bor kvar i futtiga ryd och pluggar till lärare när hon reser runt i afrika och skramlar pengar till barnhem..

bjöds på chiliconcarne och massa rödvin hemma som gjorde mig sömnig, och det är jag fortfarande. julias hår är tre gånger så tjockt som mitt.

Kommentera här: