den märkligaste tentan typ ever

hemkommen från världens märkligaste tenta och det var en himla upplevelse. ska ta't från början.

okej.

förra gången klassen skrev tentan (den gången då jag hoppade över) var det väldigt många som var upprörda över att vår lärare tagit med begrepp som inte stod med på begreppslistan (en lista som vi hade fått ut för att veta vad som vi behövde kunna till tentan), samt för att han sagt innan att vi inte skulle lägga vikt vid årtal och sedan hade två stora frågor i stil med "redogör för 1600talets litteratur". jag tycker inte det här är några stora grejer egentligen, vi borde ju ha läst allt och inte endast pluggat in begreppslistan och att känna till 1600talets litteratur är väl ungefär vad som är rimligt liksom, men det var mer själva grejen att han sagt grejer innan som han inte höll. han lovade dock att bättra sig till nästa tenta och till omtentan, för alla de som kände sig överkörda.

så idag sätter vi oss i salen och får ut tentan och... det är exakt samma tenta. med samma begrepp. samma frågor. fast han lovat att ändra? till råga på allt har jag typ skitit i att läsa in de begreppen eftersom jag inte i min vildaste fantasi kunde tänka mig att han skulle skicka samma frågor igen. fick panik och kände verkligen att fan, fan, fan.. jag som skulle sätta det här. började med andra ord planera för uppsamlings-tentan i augusti.

tentatanten tar dock starkt vårt parti och tycker att vår lärare har gjort helt fel, så hon ringer upp honom på hans jour. han svarar inte. hon ringer till programledningen. de svarar inte. tentatanten säger åt oss att hon ska anmäla vår lärare men att det enda vi kan göra är att skriva tentan ändå. så vi börjar, och hinner väl skriva ca en sida var, innan hon kommer springande igen och skriker att vi ska sluta skriva. wtf? då har hon äntligen fått tag på vår lärare och skällt ut honom och han har fått kalla fötter och bestämt sig för att ändra något men det är oklart vad. vi får iallafall gå ur terra-salen och gå in i salen bredvid för en halvtimmes häng i väntan på klara besked. 

tanten kommer in ibland och muttrar saker som att "inte respekterar stackars eleverna", "jävla dum lärare", "anmäla" och så vidare. vår lärare skyllde nämligen ifrån sig på sin sekreterare även om tentatantish klart och tydligt klargjorde för honom att det är hos HONOM ansvaret ligger oavsett sekreterare eller inte och att tentan SKA korrekturläsas innan den skickas in för att slippa såna här problem. hon ställer honom ett ultimatum: antingen kommer han in och vaktar oss själva (för tillråga på allt så var han hemma i mjölby och inte på universitetet, som lärarna tydligen ska vara när de har jour?) eller så fixar han en ny tenta OCH stryker frågor motsvarandes en timmas skrivtid. vår lärare väljer att stryka alla kortsvarsfrågor och vi får en ny tenta och får gå in i terra igen, typ en timme efter första tentan. herreDJISES vilket krångel!

den andra tentan var iallafall tusen gånger bättre och den gick sjukt bra och jag skrev kort på kortsvarsfrågorna också bara för att jag kunde. hoppas inte han dödar mig.
1 Anonym:

skriven

Shot, det var nog den värsta tentahistorien jag hört hittills :S

2 Matilda:

skriven

Haha whooot? Värsta tentatabben ever men ganska komiskt! Och skönt att det gick bra, till slut !:)

3 Valona:

skriven

FAN vad sjukt. Men det bästa är ju att ni började klaga. Det kunde ju likaväl vara så att alla ba heelveteeee aja men jag får skiva omtenta i augusti! PLUS att hon var vid er sida! GRYMT GRYMT GRYMT. skönt för dig :)

Kommentera här: