städmani

nyss hemkommen till ryd efter några dagar i linghem. och gosh, vad skadad man blir. mamma är värsta städfreaket och det är alltid alldeles skinande blankt och rent och fint där hemma. av någon anledning har jag inte ärvt en endaste liten gen av det där och har själv alltid stökigt/skitigt/smutsigt hemma (hatart men så äre). men har man varit i linghemmet och kommer hit går det inte att blunda för kontrasterna - det är i stort sett omöjligt att göra något åt det. och eftersom jag och julia igår pratade om hur mycket roligare det är att träna i nya/snygga träningskläder så tänkte jag att det kanske fungerade på städning också? och så sprang jag i regnet till hemköp (slog två flugor i en smäll och tränade på vägen dit, sprang en extrasväng och såklart kom regnet och jag blev dyngsur så jag undrar vad de tänkte om mig inne på affären egentligen, hehe) och köpte det här:


(smuts under bordet, jepp.. men ska städa bort det nu!)

även om man lätt tror det så jag handlade inte grejer bara för att handla, det behövdes faktiskt ett lyft i städskåpet. än så länge har jag kommit ganska långt men har också en bit kvar - men jag har belöning! ett paket låg innanför dörren när jag kom hem och nu lockar julia f med fest ikväll, så nu ska jag sätta igång igen! STÄD-SKÅL NU KÖR VI!

Kommentera här: