mr white

satt och funderade under hela den 6 timmar långa bbc-serien pride & prejudice vad det var med mr darcy eller colin firth då som fick det att rassla lite extra. det var något med honom som jag visste att jag kände igen någonstans, långt bak i huvudet. ett utseende jag lite glömt bort. så nu i sista avsnittet, i andra halvan av sista himla avsnittet kommer jag på det. vem han är lik, alltså. 


daaaarcy


jaaaacky


och nej vi behöver inte ha någon debatt över vem som är snyggast. jag bara klargör att jag såg likheten och bara satt och log på slutet. jack!!! bilderna gör det inte rättvisa.

älskar att även bridget jones ingår i kursen. inte alls konstigt så klart men ser så himla mycket fram emot att få läsa böckerna (har visserligen börjat en gång redan och avskydde den direkt eftersom det ska vara en dagbok och ingen skriver dagbok på det sättet och framförallt så skriver ingen "YYYYYL!" när man skriker rakt ut, men nu ska jag läsa dem på engelska och har därför högre förhoppningar) och se filmerna igen. 

misstänker att jag gillade p&p för att det aldrig känns riktigt jobbigt i mitten men mest för att jag vet om sedan innan att den ska sluta lyckligt. jag kan inte med olyckliga slut. samma sak med bridget jones. och min fascination för chicklit i övrigt. jaja. stop it. puss.

Kommentera här: