TJOHO! förändring förskönar!

woHO!!!! har ni sett? blöggen har bytt utseende! (och om ni inte ser't, klicka f5 så uppdateras sidan!) det är finfina ellen som har hjälpt mig! det är lite knasigt, för ellen och jag "träffades" en gång för länge sedan (typ gymnasiet?) på bilddagboken som var populärt då. jag kommenterade alla hennes fina bilder och hon kommenterade mina lite mer märkliga daggan-inslag. men så bytte vi forum och började blogga istället, och jag hänger med i hennes liv fortfarande! lite skumt, egentligen, att man ändå kan ha så bra "koll" på någon som man aldrig har träffat i verkliga livet. för det har vi väl inte? hmm. nej, jag tror inte det. men iallafall: ellen är grym på bloggdesigner och ändrar ofta sin egen blogg. så jag frågade om hon kunde hjälpa mig och det kunde hon <3 (haha en rolig grej förresten: ellen pluggar till lärare, och hennes pojkvän linus läser på gdk. precis som mattias och jag!)

så ny design alltså.. visst blev det fint? behövde lite färg tycker jag! och det jag gillar mest: typsnittet på texten!!! känner ni igen den? inte? det är ju den gamla lunarstorm-fonten! jag älskade den då jag skrev dagbok på lunar och har saknat den sen dess. nu är den återigen på plats i min dagbok. älskar visserligen den gamla fonten jag hade också, så en dag kanske jag går tillbaka till den. men just nu har jag lunarstilen <3





bjuckar på några bilder från daggan-tiden. ett sånt här premiär-inlägg kan ju inte va bildlöst.

och nu har jag varit på jobbet i flera dagar! eller ja, två.. haha. och har två dagar kvar den här veckan. har en lektion torsdagar och en på fredagar, båda dagarna ska vi hålla på med referatteknik. spännande! lite jobbigt att jag får gå i trettio minuter från campusbussen för att komma till skolan bara.. har inte råd med månadskort och heller ingen cykel att ställa vid busshållsplatsen. så jag får helt enkelt promenera tills jag får lön!

nu ska jag sova. är tröttare än tröttast men sitter ändå uppe till sent helt utan egentlig anledning. förutom skyrim, då. puss!
1 Liza:

skriven

Åh! Jag minns att jag tyckte du var så himla vacker på dina bilder från balen! Superfin.

2 Erika:

skriven

Ellen är så himla fin!

Tror vi "träffades" på liknande sätt. Men vi har faktiskt setts irl, väldigt flyktigt, på München Hoben 2010 :)

& bloggen blev jättefin & grattis till jobbet & massa sånadär grejer jag nog inte kommenterat om på ett tag!



Hoppas du peppas upp snart Amanda, det är du värd!

Kram!

Kommentera här: