Fellow spelnördar hallå?

Detta är kanske inte rätt forum men jag skulle vilja ha lite tips om vilka spel med bra story i som jag måste lira igenom och som bör finnas med i min spelsamling.
 
Det jag uppskattar mest är nämligen en riktigt bra historia. Gärna FPS och gärna RPG, men framförallt är det berättelsen som är det viktiga. Övernaturligt, läskigt, knasigt - det spelar inte så stor roll.
 
Mina favoritspel so far är Mass Effect-serien, Dragon Age, Skyrim, Zelda Windwaker och Twilight Princess, Batman Arkham Asylum, Metroid Prime och Alan Wake. Walking Dead också förstås. (Haha jag har visst en del favoriter)
 
Jag tycker inte om meningslös zombiesslakt (om det är det spelet handlar om - endast) och jag gillar inte action a la Battlefield eller Gears of War.

Jag har lagt undan Bayonetta och Dantes inferno på jobbet, funderar på om jag ska köpa dem idag. Dock är jag osäker på om de är för mycket åt "actionhållet" för min smak. Jag gillar nämligen inte boss-spelandet i sin rätta bemärkelse: när man liksom kör "banor" som avslutas med en boss. De enda som kommer undan med det upplägget är Zelda och jag tycker ändå de delarna är de tråkigaste.

Så, vad säger ni? Har ni något tips att dela med er av?
 

Kommentera här: