nu telefon omg

jag har en ny telefon! så ni kan inte få tag på mig atm för den är inte igång än. eller jo den är igång men abonnemanget är inte flyttat än, det flyttas inatt har jag för mig. så imorgon bör det gå att nå mig igen, och det kommer vara samma nummer som förut så ni kan chilla. (däremot kommer jag inte at ha några nummer så om ni skickar sms, skriv gärna under med namn plz). har köpt en iphone nu och är nöjd och missnöjd om vartannat. gillar att äntligen kunna använda och se folks emojis (haha verkligen första grejen jag laddade hem till telefonen). gillar också den mycket bättre kameran. ogillar att den inte går att plocka isär och att den måste veta typ allt om mig? var jag är, mitt kontonummer, osv osv. den är ju bara en telefon men ändå ska den veta mer om mig än typ till och med pierre gör? skulle inte bli förvånad om den helt plötsligt frågade om sexuella preferenser, min åsikt om ekonomin i australien samt begär att få samla in data ang vilka olika hårvårdsprodukter jag använder till vardags. scary shit ju. 
hade velat ha röd eller gul men fick bara välja på blå och vit, och då var jag tråkig och tog vit. 
 
sedan har jag fortfarande inte lyckats kicka igång itunes. vet att jag hade precis samma problem för typ sju år sedan när jag köpte min ipod. svårt att förenkla idiotiska grejer much apple? har följt deras hjälp-förslag till punkt och pricka men ändå inte lyckats få itunes att hitta min mobil när den är ikopplad. vet att det bara är något simpelt jag behöver ändra i nån inställning någonstans, men VAR? den knappen som apples support skriver om kommer liksom inte upp och de har ingen förklaring till vad man ska göra om den inte gör det. logik liksom. 

nåväl, det blir väl bra så småningom. alla älskar ju apples produkter så jag hoppas att jag dras med, trist att ogilla något man äger liksom. 

nu ska jag ta tag i det här med att vara ledig. har jobbat åtta dagar i sträck så detär skönt att ha en fri dag. ska spela tv-spel, leka i snön med vit och brun och sedan ta mig till åbylund för att hälsa på elblander-paret därbortigenom. (eller sjölb?). puss.

Kommentera här: