Maxifredag, burgarlördag, hundsöndag och biomåndag!

Den här helgen har Pierre varit hemma!! <3 har känts så underbart och så mysigt, härligt och ååååååååh. Saknar honom massor redan. 

I fredags var vi på MAXI, Pierre hämtade mig direkt efter jobbet och så var vi där till halv tio.... HERREGUD. Men det behövdes verkligen. Jag var tvungen att handla allt som var tråkigt, ni vet fryspåsar, plastfolie, toapapper och rengöringsmedel typ. Stekpannor och hundmat.

(Pierre smygfotade mig när jag samlade på mig olika snabbmatsburkar, men vadtusan, jag bor ju själv nu, såååå tråkigt att laga mat ju!) 2000 kr senare kunde jag fylla både frys och kyl, och vi gjorde otroligt god oxfile-smörgås för att sätta lite lyx på den sena timmen när vi kom hem.
 
 
Ossi har varit hemma den här helgen också <3 åååååh snutten.

I lördags drog vi med oss Louise och Viktor ut för att testa burgarbaren Beers & Burgers, där vi aldrig ätit förut nån av oss. Burgaren var god men drinkarna fick underkänt! Rött olivspad i dirty dry martini? Sura daquiris och på tooook för mycket mintsmak i min milkshake. Trist! Men vi hade trevligt ändå, såklart!

 Sen i söndags hämtade Louise mig så åkte vi och promenerade i Vidingsjö med alla fyra hundarna! Eller först fikade vi, som ni kan se på bild 1. Jag bjöd på toscakaka som Lojsan inte kunde äta..... fail på den. Haha. På bild 2 försökte vi samla alla hundar för att få en gruppbild på oss allihop med hjälp av självutlösaren, gick väl... sådär. Hyfsat bra trots allt, alla syns ju!

 På kvällen plockade jag och Pierre fram "alla" våra julgrejer (en gardin, en ljusstake + att jag köpt ljusslinga till balkongen!) innan vi griljerade skinka och åt den på vörtbröd till kvällsmat <3

Och igår, måndag, gick jag på bio med dessa 2 pinglor! Emmy och Hilda. Vi såg Mockingjay part 2 och den var himla bra, trots att jag inte sett den första delen... haha. Tur att jag iallafall hade boken som referens i skallen. Efter det tog vi en recap-öl på Mörners innan jag for hem och såg på Så mycket bättre med Pierre i sängen <3

 
Himla bra helg ändå! Klart slut nu ska jag duscha och göra pizza, puss!

Kommentera här: