Lördag kväll

Hejhej bloggen. Nu är jag sådär ensam igen. Hade jag vetat innan att det skulle bli såhär jobbigt hade jag nog aldrig låtit Pierre åka. Jag känner mig så otroligt ensam och lämnad kvar. Men jag/vi ska klara det här. Måste. 

Har bara varit hemma ikväll. Jag behöver det, kan inte göra saker hela, hela tiden. Ändå vill inte hjärnan riktigt fatta. Så fort jag stannar upp och tar mig tid för mig själv, tränger sig ensamheten på, på ett klaustrofobiskt sätt. Jag försöker underhålla mig men lyckas intee riktigt fullt ut. Nåväl, jag är ju ledig imorgon. Så om jag ligger hela natten och läser spelar egentligen ingen roll. 

Konstigt bara att det känns mer stressigt i magen av att vara hemma ensam, snarare än att vara iväg och göra saker? 


Jaja. Dags att sluta whinea och bita ihop. Saker blir inte annorlunda eller bättre för att jag är sur eller tycker synd om mig själv. Ensam är ju stark också osv. Har krupit ner i ännu onedgrusade lakan för att läsa Magikerna, det är ju alltid något. Puss och godnatt från er dagliga gnällare. 

Kommentera här: