en vecka kvar, och en återförenad familj

godkväll. mycket på jobbet idag, nya grejer. börjar med ett nytt system imorgon som gör det möjligt för kunder att beställa saker hemma vid datorn och sedan komma och hämta upp det i butiken. bra idé, lite halvkasst asmegadåligt genomfört eftersom vi fick reda på hur det (eventuellt) ska fungera idag, och det börjar gälla imorgon. men jag orkar inte riiiiktigt bry mig helt, tyvärr. det blir väl så, att man stänger av lite mentalt när man snart ska lämna över rodret till någon annan. egentligen slutade jag faktiskt som butikschef redan igår. på pappret är det nu magda som står som butikschef i 635, tills i juni nästa år då tanken är att jag ska träda tillbaka.

ikväll efter jobbet kom iallafall pierre och hämtade upp mig, och vi gick och åt schnitzel på en restaurang i stan. ville fira lite att han verkligen är hemma på heltid nu, att han faktiskt HAR kommit in i norrköping och inte behöver flytta ifrån oss något mer. att vi är en familj igen. för igår hade han sina första lektioner, och även om det är lite virrigt för honom (det passar visst inte helt överens med det han har läst tidigare) så håller han på att lösa ut det bit för bit. 


två öl senare och trots att vi promenerade hem är vi fortfarande i matkoma. ligger redan i sängen. nu vill jag bara att det här veckan ska ta slut så jag kan börja nästa kapitel i livet: läsa-klart-lärarprogrammet-efter--tio-år-kapitlet. PUSS och godnatt!

Kommentera här: