julklappar, sorg och uppsatskramp

HEJ. gud jag sitter och läser så många andra bloggar att jag till sist kände att jag kanske ska skita ur mig en liten hälsning här också. jag har ju liksom trots allt en egen. mina senaste dagar har bestått av ångest. uppsatsen ska väl egentligen vara klar imorgon according to kina men seriously jag vågar inte gå in och kolla på hemsidan, och jag får inget skrivet TROTS att jag typ har klart för mig VAD som ska skrivas. det ska liksom bara ut. den är klar i huvudet men inte på pappret. och jag är så APATISK.................... men det kommer väl, snart. bättre att den blir klar innan jul nästa år än aldrig liksom. (försöker övertala mig själv att det  inte finns någon press fast att det såklart finns miljontals med press).

har även boksvacka i livet just nu och har endast läst kassa böcker länge vilket gör att jag inte har något sug efter det heller, så sorgligt. har inget ljus i livet just nu? 

ok tog i lite. så svart är det inte. det är ju för tusan SNART JUL och jag har julfeeling och mixtrar med juleklappar hela dagarna, låter det ta över uppsatsen, vilket ju inte är så bra men sååååååå kul!!!! älskar ju jul och allt som har med det att göra. ikväll ska mamma och jag till tornby och handla de typ sista julklapparna, iiiih love it!

mamma och jag planerar julklappar och äter gott på brasseriet, ytterligare en perk med julklappshets

sen tänker jag massor på min älskade moma också. hon ligger på palliativa avdelningen nu och har helt somnat meddelade mormor igår. hon andas fortfarande men mycket mycket sakta och sällan. idag är det hennes namnsdag - virginia - och den pratade hon om näst senaste gången jag var där, om att det snart var hennes namnsdag. underbara älskade moma vad jag kommer sakna dig. hoppas att du inte har ont och inte har ångest och att du får träffa alla älskade som du har saknat, sven bland andra. och aina och nisse och dina föräldrar. moma <3


julle och josen kom hem en extravisit för att få chans att säga ett sista hejdå till moma och vara ledsna  tillsammans med familjen lite extra. moma var vaken när vi var på sjukhuset och det var väldigt betydelsefullt för oss alla. den här julen kommer nog att bli lite speciell med sorgen så närvarande. på något sätt ändå så skönt att det ÄR jul och att familjen snart kommer att samlas så att vi kan möta det sorgliga tillsammans. mår jag dåligt vill jag ju trots allt tillbringa tiden med min familj allra allra helst men det kan vara så svårt när alla bor på spridda platser i sverige.


ok lets go back till uppsatsen, håll tummarna för mig. ända in i kaklet.

Kommentera här: