Med förhoppningar om ett jämställt och omtänksamt samhälle där alla är välkomna

idag ska jag och pierre ta våra röstkort och gå och rösta! förra valet röstade jag på feministiskt initiativ, och egentligen är det where my heart is.. men jag vågar helt enkelt inte lägga rösten där i år ifall det skulle visa sig att de inte kommer in. så i år blir det det för mig näst bästa alternativet: vänstern! jag gjorde valkompassen på svt:s hemsida och det visade sig att jag kanske egentligen stämmer bäst överens med miljöpartiet, men näääää. så långt åt rött som det går för att visa var jag tycker att skåpet ska stå. klimatfrågan är dock bland det viktigaste i år.
 
 
moderaterna är det partiet som passar mig allra sämst. inte så konstigt men lite sorgligt att valkompassen menar att jag matchar bättre med till och med sd än med m? nääää va. sd borde vara längst ner.
 
 
ovan skådar ni ponyhans skämtsamma valposter över vänsterpartiet. den är ju typ klockren, exakt den anledningen till att jag vill ha rött styre. fuck sd, hej 6 timmars arbetsdagar. hehe. nu gör vi jonas till statsminister! (eller gudrun, vilken dröm). 

Kommentera här: