Ommöblering och bildbonanza

hej! snabb liten update. jag sitter kall och dann vid datorn, har lagt elli i sin säng däruppe och herregud hon HATAR att ligga i sängen om dagen. jag tänkte att nu får hon skrika, jag ska låta henne somna för hon ÄR trött och det är skönare om hon kan somna där uppe också och inte bara i vagnen på promenad. så det var en giganternas kamp så att säga. hon var så ARG, så himla ledsen - och jag satt här nere och försökte vara stark men med hjärtsnörp. min lilla gumma. men till sist somnade hon. jag vet inte om det var rätt att göra så, men ibland testar man allt. hon sover så himla dåligt om dagarna så det vore så himla bra om hon kunde få sig lite sömn där uppe från och till.
 
vi har iallafall möblerat om i vardagsrummet, och det blev SÅÅÅ bra! förut hade jag lite smått ångest över det rummet, gillade inte riktigt att vara där och kunde inte förstå hur vi skulle göra för att få det hemtrevligt. så kom pierre på det: vi kanske hade satt bokhyllan vid fel vägg? bokhyllan som är den jobbigaste jäkla möbeln att flytta... men eftersom vi båda var överens om att något behövde göras så tog vi tag i det. det kunde liksom inte bli sämre, kände vi. och så glad att vi gjorde ansträngningen!
 
 
försökte anstränga mig och färgkoda den bokhyllan igen ---- och gjorde samma rookie mistake som förra gången! vad är fel på mig!? gaah. jag har så sjukt mycket svarta böcker så jag borde börja och sluta med svart så det blir lite mer utspritt. nu är det en stor svart klump i mitten. och jag orkar liksom inte göra om igen, inte än.. kanske en annan dag.
 
 
 
 
men visst blev det bra? <3 inte helt klart - vi har fortfarande inget bord, och det ska upp andra tavlor över soffan (helst annan soffa och divan också) och tavlor över teven. men ändå, vilket lyft!
 
när jag ändå är igång kan jag slänga upp lite bilder från senaste tiden, skamlöst snodda ur min familjs messenger-tråd där det förekommer en hel del bilder:
 
 
jag packade hela cirkusen på tåget och for till mantorp för att hälsa på hos familjen martin linge! vi skulle nämligen baka lussebullar. var tvungen att dokumentera hur EMINENT grabbarna betedde sig på tåget, så jag tog den här bilden. 
 
bild från baket! cava + lussebullar + snälla barn är bra grejer. (charles var ännu duktigare och sov i sin vagn)
 
här bild från kråksångsspåret, under en dag då elli vägrade att sova. då får man ta i med hårdhandskarna och gå spåret. och visst somnade hon! hela spåret och ända tills vi kom hem igen. då vaknade hon...
 
men här sov hon iallafall!
 
på kvällen kom mormor på besök och avlastade mig lite, så jag kunde stå i köket och laga lite mat. så skönt <3
 
liten gullis. skenet bedrar dock, för det här var under hennes feberperiod i början på förra veckan och då var det riktigt slitsamt att vara hennes mamma och hennes enda sällskap. phu. höll på att gå sönder lite som människa där ett tag. men nu är vi på andra sidan och lite starkare än innan! 
 
risgrynsgröt till lilltrollet och en hungrig bordsherre bredvid.
 
i stort sett alltid denna outfit på promenaderna nu, som gjord för att sova i åkpåse med <3
 
selfie time med sovande baby (YES), återigen i kråksången. måste ju dokumenteras när en har lyckats!
 
en vaken baby kan ju visserligen också behöva dokumenteras. så söt ändå, trots att hon vägrar somna! 
 
och så i fredags hade vi besök av tina och ellis farfar janne! på kvällen var vi ute och åt på en mysig liten asiatisk restaurang. mysigt <3
 
pussohej!
1 Lojsi:

skriven

Mysigt med bildbonsnza ibland! Ja skönt om hon kan börja sova mer på dagarna så du kan få en lugn stund för dig själv får man ju kan få ordning lite och få lite ro i själen ♥️ Skönt att hon mår bättre nu!
Snart ses vi!!! Kör vi julbord eller? 🤔

Svar: nä men orkar vi det? eventuellt en enklare variant i så fall men nja alltså. är halvpepp på att laga massa olika mat, ska ju ändå äta det flera gånger senare. hmm. vi får fundera! ska bli mysigt att ses iallafall <333
amandahildur.blogg.se

2 Carro:

skriven

Bästa grejen är barn som sover i sin säng på dagarna! Vi har kämpat hårt med båda våra för att de ska dagsova i säng. VÄGRAR promenera runt när de ska sova, då vill jag göra ingenting! Heja dig!

Svar: jag kämpar på! måste ju ändå gå under dagen med hundarna, och förut somnade hon oftast i vagnen och sov även nån timme efter hemkomst. men det börjar bli sämre med det så nu måste jag hitta alternativ. märker att jag inte fungerar som människa om jag inte får paus någon gång under dagen, plus att hon ju såklart blir så förbenat sur framåt kvällen om hon inte somnat. idag testade jag igen med dagsvilan i sängen, hon var sur först, men somnade efter fem minuters gråt! improvements!!!
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: