2/7 2018

gud, har blivit en fara för mig själv och mitt eget kontokort på den senaste tiden. beställer böcker HELA TIDEN!? jag som inte ens har tid att läsa böcker, iallafall inte om man jämför med den takt jag läste böcker förut. men grejen är den att jag så hemskt gärna vill ha en "min första tid"-bok till elli, men varje gång jag beställt en har jag fått info om att den är slut från förlaget? då har jag ju såklart varje gång även "passat på" att slänga med ett gäng ytterligare böcker och nu blir det så att det bara dimper ner böcker titt som tätt men inte den som egentligen var tanken att jag skulle ha. 
 
för djises, jag är så rädd att jag kommer glömma alla hennes små egenheter om jag inte får ner det på pränt! damen pratar ju för fullt, det har hon gjort i flera veckor, men de små grejerna som förändras i talet jämt och ständigt. från hur hon hittade tungan, började smacka, göra luftbubblor, spotta, testa skrika. nu igår var första gången hon satt med oss och åt i sin tripp-trapp-stol, och idag låg hon på mage och pratade med nallebjörnen för första gången! igår rullade hon över själv en gång från mage-rygg och idag satt hon en stund själv utan stöd. ALLTSÅ. så mycket som händer, och hon är 3 månader! eller 3 och en halv. men ändå. jag är så otroligt impad över vilka framsteg en så liten människa mäktar med. 
 
var ute och sprang nyss, med vagnen. funderade på att ta med grabbarna också men det är så varmt att de inte riktigt klarar av det, iallafall inte zach. ossi är för lat och vill bara sola. så det fick bli endast elli och jag. skulle testa en ny runda som jag tänkt ut här hemifrån, vet att den var ca 5 km om man utgick från mamma och pappa så skulle testa den från oss istället. tanken var att den skulle vara kortare from here. men icke. 
 
den blev nästan 6 km från himnavägen!! ser dock nu att det är logiskt att det blir så, jag kan spara lite avstånd om jag springer genom linghem istället för upp till skogen. men är osäker på om det går vägar så pga nybyggnationer. det var oavsett en riktigt dålig runda med vagn. är ett under om den fortfarande är hel, det skumpade något djävulskt ute på grusvägarna och genom skogen gick det inte att springa alls utan jag fick gå. kändes riktigt retligt när det ju är som allra finast just i skogen.
 
så här trött blev jag:
 
dvs ASTRÖTT. så nu ska jag duscha, om jag hinner, innan elli vaknar igen. 
 
på återseende!
 

Kommentera här: