Klaustrofobin igen

Är återigen fast i det där klaustrofobiska tänket. Går och är ledsen för att jag inte njuter sommaren fullt ut. Tvärtom tycker jag att det här vädret är VIDRIGT och längtar till regn, moln och lite friskare vindar. Så att jag kan ta ut hundarna, komma ut på långpromenader och sitta inomhus med gott samvete. För sanningen är att jag inte badat en enda gång den här varma sommar. Inte _en_ enda! Jag har ju inte körkort och Linköping är inte direkt känt för sina badställen direkt så jag och mitt crew går runt här i dödshettan utan svalka. Får ångest av att titta ut och se solen som vi inte utnyttjar, men jag fungerar inte under så här varma omständigheter om jag inte har vatten att bada i! 
 
Istället får jag dock försöka ta in det fina vi har i vår egen lilla bubbla här hemma. Hur jag och Elli går och lägger oss på överkastet i sängen och ammar och lyssnar på sommarpratare. Hur vi sitter i skuggan på baksidan och hon kan ligga och lufta på en filt och prata med sina leksaker en lång stund. Hur vi har sett på fotbolls-VM tillsammans och jag har varit tvungen att heja/bli arg/skrika endast i ljusa toner för att inte skrämma henne (vilket var en enorm utmaning framförallt under Sverige-Mexiko). Hur det blivit en smärre tradition att hon bajsar igenom första ombytet byxor varje morgon när hon sitter i sin sittstol medan jag gör i ordning frukost och lyssnar på ljudbok eller Alex & Sigge.
 
 
Tänker jag på de grejerna kan jag för en stund glömma att jag inte badat en endaste gång i år.
1 Louise :

skriven

Förstår att hettan tar på er! Men bra att fokusera på det som är bra! Ni är som sagt välkomna hit när ni vill! Då kan vi bada hela dagen!
Puss

Kommentera här: