ellis dop + dagen innan alvin

elli döptes ju i helgen! hade ivanlig ordning inte planerat så bra, och tänkte att det där fixar jag helt själv. ehhhh nä. det var riktigt mycket att göra och jag är oändligt tacksam att jag fick så mycket hjälp, framförallt av emmy, örnen och familjen. utan er alltså, inget dop <3 emmy skrev till mig på förmiddagen (efter att ha frågat innan typ tre gånger) om jag behövde hjälp och varje gång fått nekande svar. så på förmiddagen där kom jag på att jo okej, kom förbi om du kan. hon var först på plats och visade sig vara OUMBÄRLIG. hade verkligen inte gått annars. tack tusen tack vännen för att du alltid vet bäst och känner mig bättre än vad jag själv gör XD
 
här är vi hela gänget! det var nervöst innan, och läskigt att titta ut över alla som satt där. skönt att ha elli att gömma sig bakom, hehe.
 
hela lilla familjen! den fina dopklänningen fick elli låna av församlingen.
 
glad liten bäbis när prästen talar. det gick ganska fort, vilket var skönt. det var alldeles lagom långt. mycket barn i publiken så det hade varit jobbigt med ett längre. 
 
emmy och örnen som är faddrar, aka gudmor och gudfadern, liten sparv samt stolta päron och präst från morias gruvor
 
han skvätte ner henne något enormt när det väl skulle blötas med dopvatten! herregudars, hon blev dyngsur. och skitsur. men glömde bort det ganska fort. 
 
kolla fina tårtorna vi hade <3 när vi skulle beställa tårta så var det kampanj, för varje prinsesstårta de sålde skänkte de 10 kr till ronald mcdonalds barnsjukhus. så vi körde på prinsessisar rakt igenom, men i olika färger. så fint <3
 
är så glad och tacksam över alla som kom, alla fina presenter vi fick och alla underbara människor vi har omkring oss! 
 
måste förresten visa även detta: 
 
på söndagen fick vi besök av hilda, simon och lille frank! de hade kommit upp enda från karlskrona så det var mysigt att få lite egentid med dem. de båda barnen placerades bredvid varandra och det såg ut att gå bra till en början...
 
men så gjorde frank ett ljud och elli blev livrädd. alltså denna unge. så rädd för andra barn!? hur ska detta sluta? haha djises. frisyren though <3
 
IMORN HÄMTAR VI HEM ALVIN. IIIIIIIIIIIIIIIIH PIRR PIRR! är så nojig bara, finns det plats i hjärtat för en cavalier till? hur lång tid tar det innan man lär känna en hund? var ju tio år sedan jag hade valp senast så jag minns inte! hoppas det går fort och att hjärtat kan tänka sig att utvidga sig lite för den här lille skorven också. 
 
såhär liten är han förvisso inte längre, bilden är två veckor gammal. men ändå <3
 
tycker det är så fint att han är så pass mycket svart. en liten tricolor! jag ringde mormor förut för att höra, så att det verkligen var ok att vi hämtade hem honom i morgon. hon längtade, sa hon, och hade först varit rädd att jag ringde för att säga att jag ångrar mig. hon ska äntligen kunna läsa böcker igen enligt egen utsago. jag hoppas att jag kommer kunna både läsa böcker samt ha valp men vi får väl se hur det går!
 
godnatt och puss!
1 Lojsi:

skriven

Ni hade gjort sååå fint!! Och tårtorna var bedårande!! Tänkte på dom även om jag i te kunde smaka på dom 😭😭😭 ÄLSKAR prinsess!!!
Åh Emmy 💙 skönt med hjälp!! Man ska i te vara så rädd att be om hjälp eller tacka ja till hjälp!! Man vet ju själv hur skönt det känns att kunna hjälpa någon annan!! Så det borde kännas skönt att få hjälp också!!

Alvin 💙💙💙 längtar att träffa han!!

Svar: ja visst var de fina <3 är ju pierres favorittårta också, så det kändes perfekt! verkligen, att få en hjälpande hand kan vara det finaste som finns. speciellt när hon liksom förstår när jag behöver hjälp, utan att jag själv helt har räknat ut det!
förhoppningsvis får du träffa honom snart! han är underbar men gudars så busig!
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: