En helg i oktober

ok hej allihopa, nu har ytterligare en helg passerat och elli är numera 7 månader gammal. 7 månadeeeeer det är insane, det går så himla fort att jag inte riktigt vet vad det är som händer. hon ser inte ens ut som hon gjorde när hon kom ut längre? vi har typ ett annat barn nu än då. 
 
den här helgen iallafall, den var både bra och dålig. bra för att jag var hos mamma och pappa och det var supermysigt att sova över, att elli låg i resesängen och sov och alvin hos mig i sängen och att sedan vakna och äta frukost där och lösa melodikrysset <3
 
vi gick ärtrundan i lördags. pappa hade längtat efter den promenaden hela veckan <3. vi gick bort till zachs plats och grät en massa tårar. saknar honom så mycket, tänk att han ligger där borta helt själv. det blir så ofattbart och ohanterligt sorgligt när man tänker för mycket på det. så tomt. zacharias.
 
det dåliga med helgen var att den gick för fort och att jag knappt träffat pierre alls. tycker det är orimligt med fem arbetsdagar och två lediga dagar i veckan, herredjises han träffar elli ca 1,5 timmar om dagen, dvs, typ 13 timmar under arbetsveckan? SJUKT JU ATT DET ÄR SÅ. och så måste det ju vara för ca alla? kommer inte kunna hantera det när det är min tur. 
 
nu hoppar jag en del här men struktur schmuktur som det heter: en annan bra grej med helgen, eller förhelgen, var att jag och louise var ute och drack öl tillsammans i fredags!!!! helt utan kids, hundar och karlar ---> BARA VI. när vi sågs skålade vi i skumpa och pratade helt pitchat, båda var så sjukt taggade att det var löjligt. blev typ anfådda av att prata för att vi hade så mycket att säga och var så pepp på att hänga? underbart ändå. var världens finaste fredag. 
 
 
två överpeppade (eller rimligt peppade snarare) morsor som ska ut och göra stan. 
 
sen idag har jag och alvin varit på valpkurs igen, för tredje gången. idag övade vi på att gå i koppel, att gå fot och att inte reagera på hundar man går förbi eller personer som man passerar. gick helt ärligt sådär, haha. alvin drar en del i kopplet, och han är waaaay to intresserad av andra personer för att det ska vara enkelt att träna bort. alla vill ju gärna hälsa också så det är svårt att inte få honom att bli aspeppap på folk. men det kommer!
 
min lille valpkursare <3
 
de sa på kursen att det var stor skillnad på honom, att han växt massor. gulligt ju, jag har själv svårt att se skillnaden! men snart kan han nog ha sin sele och slipper det bökiga halsbandet som han har nu. 
 
alvin och jag på hundkursen, hittade bilden på Östra Hundskolans facebooksida! vilket team vi är va? så kul att gå på kurs!

Kommentera här: