Go'brunch i Mantorp

idag var jag och hela mitt lilla wolfpack bjudna hem till louise på brunch! det började rätt kasst med att jag försov mig. satte ingen klocka för elli vaknar ändå alltid mellan 6 och 7. inte då... klockan kvart över 8 vaknade jag av mig själv och insåg att det blir knapert att hinna till tåget tio över nio. men vi hann med det tåget som gick en halvtimme senare så det gick ganska fort ändå!
 
väl framme presenterade vi lille alvin för de tre matadorerna calle, viggo och gunvald i sagda ordning. först en stor och lugn, sedan en mellan och sur, sist en liten och aspepp. det gick bra, räddast blev han för calle men när han väl lärt känna honom gillade han nog calle allra bäst. stor och lugn är en himla bra kombination ändå, speciellt när man som alvin är liten och rädd <3 gulligt också att ossi gick in som storebror och röt till åt gunvald när denne busade lite hårdhänt så att alvin pep till. finns lite broderskänslor i pansarhunden ändå!
 
kolla hur sjukt gott och fint lojsan fixat åt mig! macka med kalkon, två hårdbröd med avokado + keso och ägg + keso, bananplättar och en brownie av dadlar och svarta bönor. inte att förglömma hallon och mango-smoothe samt hemmagjort apelsinjuice. ALLTSÅ. vilken jäkla lyx. så förbannat gott. åt det och pratade om sorgliga saker, som zaches sista dag. värdig stund att få prata om zache, han hade älskat maten <3
 
... och här har vi två stjärnor! eller tre förresten, fyra med louise <3 idag var elli gladare tillsammans med charles och de kunde sitta såhär en lång stund och leka med alvin. småskruttarna! maija skrev att hon så tydligt såg louise och mig i barnen när de satt så här tillsammans, stämmer det? så gullig kommentar iallafall!
 
sen hängde jag där en stund, viktor kom från jobbet efter att ha jobbat sista dagen på bauhaus! minnesvärd dag ändå. det var ju via bauhaus som jag och lojs har lärt känna varandra! bauhaus-fruarna liksom. fem år sedan. numera: bästizzzar for life med kidz som praktiskt taget typ är tvillingar. elva dagar emellan. sjukt ju. och hundar till förbannelse. har ju känt både calle och gunde sedan de var valpar, och nu får louise hänga med i lillalvins liv från början. stora grejer! godnatt och trevlig fredag på er!

 
oj såg nu att klockan är tio över åtta, inte godnatt direkt kasnke men GO KVÄLL! Puss!
1 Louis :

skriven

Ih, gulligt att han nog gillade Calle bäst, stor och lugn ❤️
Och vilken söt kommentar från Maija, hade man velat höra utvecklingen på!

Vi borde ha brunsch en gång i månaden. Minst ❤️ Varje fredag efter lön 🤗❤️🤣
Puss

Svar: det är bra kaliber i caliber helt enkelt <3 haha ja verkligen, brunch hos dig iallafall ;)
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: