Valpkurs!

Idag var vi på första valpkursen med Östra Hundskolan! Tomas som har kurserna har tränat hundar sedan 1993 så han vet vad han talar om. Han var hård men rättvis som tränare, och vi gjorde bra övningar. Vi tränade på att få valpen att vända uppmärksamheten mot mig istället för mot andra hundar/intressanta föremål/händelser, på ögonkontakt,  på att hålla fokus på matte samt på inkall. Jag och Alvin var de enda två där inte både matte och husse var med, men jag tror vi tjänade på det. Det var lite rörigt för de hundar som hade med båda. Alvin var sjukt duktig och gjorde enorma framsteg! Feg och rädd i början, men fokuserade på mig och fann trygghet i det. Sprang för glatta livet på inkallet ❤️
 
(null)
 
Mellan passen, när Tomas tränare pratade, övade vi på att ta det lugnt och sitta stilla med andra hundar och människor runt omkring. Kanske det viktigaste av allt. Alvin var jätteduktig och trygg mellan mina ben! 
 
Det jag fick tillsägelse för, var att jag använder hans namn för ofta. Jag ska såklart istället använda tydligare kommandon. Han ska ju inte behöva gissa vad hans namn betyder vid olika tillfällen! Så det ska vi öva på. Vi ska såklart också öva på alla de övningarna vi gjorde idag, inför nästa vecka! Längtar tills dess, det var otroligt roligt att samarbeta som ett litet team! 
1 Lojsi:

skriven

Åh älskar hundkurser!!! Så himla roligt ❤️❤️❤️❤️
Kul att de gick bra!!

Svar: första gången jag går! känns riktigt bra och kul, roligt att göra något med sin vovve!
amandahildur.blogg.se

Kommentera här: