Amning

På tal om kylskåp så läste jag i Louises blogg om att hon nu slutat amma Charles. Tanken är att jag ska sluta amma Elli också nu i samband med att jag börjar jobba igen. Pierres och min överrenskommelse har hela tiden varit att jag tar nätterna när han jobbar, och han ska ta nätterna nu när jag börjar jobba. 
 
Och jag som var så rädd för amningen... det är det mysigaste jag gjort. Så glad att jag gav det ett försök och inte bara avfärdade att möjligheten fanns att jag skulle klara av det.
 
Så idag när jag satt och funderade över detta insåg jag att jag kanske har ammat min sista gång om jag står fast vid Pierres och mitt beslut. Fick sån ångest vid tanken, det är ju ändå så mysigt och att sluta innebär liksom slutet på en era? På ett sätt som jag inte riktigt kan hantera. Att Elli liksom är "stor" och att jag då aldrig får uppleva det med henne mer. Gud. Jag hör ju hur jag låter. Släpp det bara. Men ändå! Kanske är jag inte riktigt redo om jag fortfarande känner såhär? Eller blir det aldrig bättre, så att det liksom är smartare att bara rycka av plåstret med en gång?
1 Louise :

skriven

Förstår dina tankar. Kände samma sak. Typ. Mysigt och gosigt och häftigt att ha ammat i nio månader.
Men du och bara du känner ju när de är dags att sluta. För mig handlade de mest om sömnen nu. Att få sova hela nätter och att vi blir jämställda för Charles (lila ”beroende” av oss båda liksom.
Men som vi säger, verkligen en Era som är slut ♥️♥️♥️

2 Olivia:

skriven

Var så ledsen när jag ofrivilligt slutade amma Sigrid vid fem månader... nu är Albert lika gammal som hon var då, och den här gången längtar jag efter att sluta (bli jämställd som Louise skriver, kunna träna och hitta på saker och vara borta från barnen ibland, och få sin kropp tillbaka: läs mindre bröst haha). Men när jag läser ditt inlägg blir jag ändå sentimental för det är ju sååå mysigt och jag är inte säker på att det blir fler barn så kanske är detta den sista gången för mig någonsin 😭. Kanske är det tur att Albert inte verkar ha några planer på att sluta än, det får väl bli framåt maj när jag också ska börja jobba igen...

3 Charlotte :

skriven

Det är ju svårt det där; det finns inget som säger att du måste sluta bara för att du börjar jobba, men för vissa sinar ju mjölken när en drar ner på amningstillfällena. Fortsätt så länge du vill och kan! Du (och bröna) bestämmer!

Kommentera här: